OFERTA Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Wysokiem Mazowieckiem na rok szkolny 2022 / 2023
DZIAŁALNOŚĆ PORADNI OBEJMUJE
- Badania diagnostyczne:
- psychologiczne;
- pedagogiczne;
- logopedyczne;
- zawodoznawcze;
- profilaktyczne badania słuchu z zastosowaniem programu multimedialnego: Platforma Badań Zmysłów;
- Orzecznictwo, opiniowanie i wydawanie informacji po badaniach diagnostycznych
- Terapie indywidualne:
- psychologiczna - (zaburzenia emocjonalne, zaburzenia nerwicowe, psychosomatyczne, fobie, depresja i próby samobójcze, problemy osobowościowe, trudności adaptacyjne, problemy wychowawcze, niedostosowanie społeczne i zagrożenia niedostosowaniem, moczenie na tle nerwowym, zaburzenia łaknienia, problemy wieku dorastania, nadpobudliwość psychoruchowa, reakcje na silny stres, inne…);
- pedagogiczna- (dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu
i pisaniu, z trudnościami w nauce, słabosłyszących, słabowidzących, terapia pedagogiczna z elementami biofeedbacku, inne…); - logopedyczna -(wady artykulacyjne, jąkanie, terapia dzieci słabosłyszących, z opóźnionym rozwojem mowy, z wadami rozszczepowymi podniebienia, inne ),
- Terapie grupowe:
- logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym;
- dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;
- trening pewności siebie dla uczniów doświadczających przemocy rówieśniczej;
- Zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka - od chwili wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.
_______________________________________________________________________________________________
Na pomoc mogą także liczyć:
A. Rodzice /na terenie poradni/
- indywidualne porady i konsultacje specjalistyczne;
- spotkania grupowe dla rodziców dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub innych rodziców w zależności od potrzeb;
- wsparcie rodzin w zadaniach wychowawczych.
B. Nauczyciele /na terenie poradni/
- indywidualne konsultacje dla pedagogów, psychologów szkolnych, logopedów, nauczycieli i doradców zawodowych,
Poradnia prowadzi także działania na terenie szkół, przedszkoli i placówek oświatowych:
- Przesiewowe badania logopedyczne;
- Badania słuchu komputerowym programem „Słyszę”;
Zajęcia z uczniami:
- Wybór kierunku kształcenia i zawodu oraz planowanie kształcenia i kariery zawodowej.
Spotkania z rodzicami:
- Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- Gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole;
- Jak pomagać dzieciom z trudnościami w nauce?;
- Jak wspomagać dziecko w wyborze drogi kształcenia i zawodu?
- Wpływ nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych na rozwój mowy dziecka oraz funkcje percepcyjno-motoryczne.
- Nadpobudliwość psychoruchowa – objawy, przyczyny, formy pomocy;
- Dziecko zdolne - wspieranie rozwoju zdolnościpoznawczych oraz kompetencji emocjonalno - społecznych;
- Odpowiedzialne towarzyszenie dzieciom w okresie dorastania.
Spotkania z rodzicami po załączeniu liczby chętnych rodziców
Spotkania z nauczycielami:
- Analiza i realizowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- Uczeń z nadpobudliwością psychoruchową w klasie - warsztat;
- Wspieranie szkoły w organizowaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej / w tym dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rodziców/;
_______________________________________________________________________________________________
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek mające na celu poprawę jakości ich pracy,
w zakresie wynikającym ze specyfiki pracy poradni, obejmujące:
A.
- pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
- ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
- zaplanowanie form wspomagania i ich realizację;
- wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
B.
- Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.
W bieżącym roku szkolnym – 2022/2023, w ramach sieci współpracy i samokształcenia
zapraszamy nauczycieli i specjalistów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych
z Powiatu Wysokomazowieckiego do wymiany doświadczeń, wspólnego
rozwiązywania problemów związanych ze wspomaganiem rozwoju dzieci/uczniów,
do analizy dobrych praktyk, poszerzania kompetencji zawodowych /…/
Proponujemy Państwu spotkania w ramach pięciu sieci:
- A. Sieć współpracy psychologów – koordynatorem sieci jest psycholog Anna Urbanek
- B. Sieć współpracy pedagogów – koordynatorem sieci jest pedagog Edyta Mankiewicz
- C. Sieć współpracy logopedów – koordynatorem sieci jest logopeda Jolanta Ostrowska
- D. Sieć współpracy doradców zawodowych oraz nauczycieli zajmujących się doradztwem zawodowym w szkole i w przedszkolu– koordynatorem sieci jest psycholog, doradca zawodowy Marta Milewska
- E. Sieć współpracy nauczycieli realizujących zajęcia rewalidacyjne – koordynatorem sieci jest pedagog Elżbieta Powojska
Terminy pierwszych spotkań powyższych sieci współpracy zostaną podane po złożeniu przez osoby chętne deklaracji w formie telefonicznej lub e-mail – do końca marca 2023 roku.
Prosimy o kontakt telefoniczny: 86 275 25 52
e-mailowy: Turn on Javascript!
Ponadto proponujemy SZKOLENIE skierowane do nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych, dzieci w wieku 12-14 lat celem realizowania programu profilaktycznego rekomendowanego przez MEN – „UNPLAGGED”.
To program profilaktyki uniwersalnej, który wychowawcy realizują podczas 12 lekcji z wychowankami. Celem programu jest m.in. zmniejszenie używania substancji psychoaktywnych przez młodzież,
ale także zwiększenie kompetencji rodziców w zakresie przeciwdziałania używania przez ich dzieci np. tytoniu, alkoholu, narkotyków.
Szkolenie planowane na terenie poradni Psychologiczni-Pedagogicznej w Wysokiem Mazowieckiem. Czas do uzgodnienia z zainteresowanymi.
Zgłoszenia nr tel. 507 370 109 – Elżbieta Powojska
Poradnia realizuje również spotkania z uczniami, rodzicami i nauczycielami o innej tematyce wynikającej z bieżących potrzeb placówek oświatowych (po wcześniejszym ustaleniu).
Zgłoszenia przyjmowane są na formularzu zgłoszeniowym osobiście w sekretariacie poradni lub listownie. W razie wątpliwości kontakt telefoniczny 86-275-25-52.
Realizacja zadań zawartych w ofercie zależy od kolejności i ilości zgłoszeń.